Uw accountant voor horeca, recreatie en toerisme

Uw horeca accountant en horeca adviseur

Uw accountant voor horeca, recreatie en toerisme

Als ondernemer in de horeca weet u als geen ander: in uw sector is het hard werken, zeker met het grote personeelstekort. Daarom wilt u minimale tijd kwijt zijn aan uw administratie, maximaal inzicht hebben in uw financiën en zo efficiënt mogelijk plannen. DRV helpt u als accountant daarbij. Met tijdbesparende oplossingen en inzichten specifiek voor de horeca.

Voordelen van een ervaren accountant in de horeca, recreatie en toerisme

  • Weet welke administratieve software past in de horecabranche.
  • Maatwerkoplossing die uw financiële en operationele systemen koppelt zodat u minder tijd kwijt bent aan uw administratie.
  • Heeft veel vergelijkbare cliënten en kan u van goede benchmarks voorzien.
  • Dag en nacht inzicht in uw onderneming via een dashboard met proactieve signalering.
  • Signalering van btw en fiscale voordelen voor de horeca, recreatie en toerisme.
  • Vast prijs per maand via automatische incasso.

DIRECT CONTACT OVER ONZE HORECA-AANPAK

Flexibel personeel inzetten in de horeca, recreatie en toerisme

Zeker in de drukke periodes laat het personeelstekort zich voelen. Het is daarom belangrijk om snel en efficiënt te plannen. Een goed roostersysteem is dan ook onmisbaar. Hiermee heeft u inzicht in de beschikbaarheid van het personeel en heeft u gelijk inzicht hoe de bezetting zo kosten efficiënt mogelijk kan worden opgemaakt. Met Dyflexis hebben we daarvoor goede software, die we ook kunnen koppelen met uw salarisadministratie (ook andere pakketten als Linda of Nostradamus kunnen we koppelen). Zo maakt en verstuurt u snel een online planning op basis van de beschikbaarheid van uw personeel. U heeft altijd inzicht in de geplande en gewerkte uren, die direct doorgevoerd worden in uw salarisadministratie. De digitale loonstroken worden automatisch aangemaakt. U hoeft alleen nog het loon over te maken!

Op basis van alle data en onze ervaring in de horeca helpen we u ook met advies rondom uw personeelszaken. Zijn er loonsubsidies waar u recht op heeft? Hoeveel verlof is er opgenomen? Houdt u zich aan de Horeca-CAO? En gaat u slim om met contracten?

Minder tijd kwijt aan uw administratie

Om u beter te kunnen richten op het werk in de keuken, bediening, de planning, voorraden wilt u zo min mogelijk tijd kwijt zijn aan uw administratie. DRV helpt u hier graag bij met handige systemen en koppelingen en/of door indien gewenst u de administratie uit handen te nemen. Maar hoe gaat dat precies in zijn werk?

Via een app keurt u inkoopfacturen goed voor betaling, waarna wij ze verwerken in uw administratie. U kunt vervolgens met één klik zelf de betalingen doorzetten en uitvoeren. Dankzij een koppeling met uw kassasysteem is de kassa snel opgemaakt en direct verwerkt in uw boekhouding. Is er geen koppeling mogelijk? Dan hebben we diverse (goedkope) alternatieven. Facturen maakt u digitaal en worden direct geboekt, zodat uw administratie altijd bij is. Uw cliënt krijgt herinneringen vóór het verstrijken van de betalingstermijn. Uw accountant verzorgt het incasseren van openstaande debiteuren. Op drukke momenten hoeft u dus niet zelf achter betalingen aan te gaan.

Optimaal en actueel inzicht in uw financiën

Alle data uit bijvoorbeeld de facturen, bankmutaties, het kassasysteem en de salarisadministratie, zet DRV om in betrouwbare overzichtelijke informatie. Denk aan de omzet per productgroep, ontwikkelingen in uw personeelskosten, de stand van de liquide middelen en uw prestaties ten opzichte van de begroting, eerdere prestaties en vestigingen onderling. Zo heeft u altijd grip op uw zaak en kunt u zich richten op waar u goed in bent: uw gasten een mooie ervaring geven.

Btw en fiscaal voordeel voor horeca, recreatie en toerisme

Het is natuurlijk altijd interessant om waar mogelijk fiscaal voordeel te behalen, of u nu in de horeca, recreatie of toerisme werkzaam bent. Onze fiscalisten staan daarom dichtbij ondernemers om uw individuele situatie belastingtechnisch zo optimaal mogelijk in te richten. Want hoe zit het bijvoorbeeld met fiscale regels als het gaat om fooien? Hoe berekent u de btw op alcohol? Hoe werkt omzetbelasting in uw branche? En op welke posten kunt u eventueel kosten besparen?

Hulp bij financiering: horeca, recreatie en toerisme

Welke bronnen kunt u aanboren als u financiering nodig heeft voor het concretiseren van uw plannen? De horeca is bij uitstek een sector waarbij de kredietverstrekking vanuit bancaire instellingen vaak lastig is. Hierdoor komen onderscheidende en interessante startups niet van de grond en dreigen gezonde reeds gevestigde horecaondernemingen ook de dupe te worden. Een financiering is vaak een combinatie van meerdere financieringsbronnen met elk hun eigen spelregels. De aanvraag ervan is vaak complex en erg tijdrovend. Wij zijn er om ondernemers te helpen bij het succesvol aanvragen van deze financieringen. Zodat u zich kunt richten op de andere aspecten van het starten van uw eigen horecazaak.

Sectorgroep Horeca & Recreatie voor advies en kennis

Ondernemers in de sector vinden bij DRV praktisch toepasbare oplossingen. Ons cliëntenbestand is breed; we bedienen campings, restaurants, cafés, leisure centers en cateraars in de gehele regio van Zuidwest-Nederland. Om cliënten een optimale dienstverlening te kunnen verlenen is in de sectorgroep Horeca & Recreatie branchespecifieke kennis samengebracht met kennis op het gebied van accountancy, lonen, belastingadvies, corporate finance, performance improvement, personeel en subsidies. Wij zijn uw eigen lokale accountant voor horeca, recreatie en toerisme in één.