Eenvoudig personeel plannen in de horeca met Dyflexis

Horeca, recreatie en toerisme
Personeelsplanning horeca met Dyflexis

Eenvoudig personeel plannen in de horeca met Dyflexis

Horeca, recreatie en toerisme

Snel schakelen is in de horeca essentieel. Afhankelijk van het weer of events wilt u het rooster snel kunnen aanpassen en delen via een app zodat uw personeel hiervan op de hoogte is. Dit kan zonder veel gedoe met behulp van Dyflexis: planningssoftware speciaal voor de horeca die u helpt met inroosteren, inzicht geeft in de geplande en gewerkte uren en die deze gegevens geautomatiseerd inleest in uw salarisadministratie. Zo heeft u beter overzicht en bespaart u veel tijd. Tijd die u kan besteden aan datgene waar u goed in bent: uw gasten een onvergetelijk verblijf bezorgen.

De personeelsplanning software heeft de volgende functies:

  • Het stroomlijnen van het roosterproces en de urenregistratie.
  • Het produceren van overzichten van gewerkte uren die een goede basis vormen voor de loonadministratie.
  • Het sturen op personeelskosten en verwachte omzet.
  • Het up-to-date houden van het personeelsdossier.
  • Het verschaffen van relevante managementinformatie.

Vijf voordelen van personeel plannen met Dyflexis:

1. Flexibel en snel personeel inplannen

Door de krapte op de arbeidsmarkt is het belangrijk dat u de beschikbaarheid van uw huidige personeel optimaal benut. Met Dyflexis maakt u snel een planning voor het hele bedrijf. Wordt het morgen terrasweer? Dan ziet u in Dyflexis meteen wie er morgen beschikbaar zijn en waar u hen kunt inzetten in uw bedrijf. Door de koppeling met de contractgegevens uit Nmbrs ziet u meteen of medewerkers aan hun contracturen komen. Medewerkers kunt u eenvoudig inplannen met het ‘drag and drop’ systeem (slepen en neerzetten). En wat vooral handig is: als u medewerkers inplant, zien ze dit direct in hun app.

2. Snelle urenregistratie van uw personeel

Terwijl u de nieuwe gasten verwelkomd, heeft u geen tijd om de start en het einde van de shifts te controleren. Met de Rex-O-Matic, onze prikklok, registreert u de werktijden van uw personeel simpel en snel. Medewerkers klokken zelf in en uit door hun vinger te scannen. U kunt begin- en eindtijden automatisch bijhouden met het kloksysteem.

3. Personeelskosten beperken

De kloktijden zijn meteen zichtbaar in Dyflexis, en de manager kan deze meteen goedkeuren. Niet alleen gewerkte uren worden geregistreerd, ook verlofuren en toeslagen zijn altijd inzichtelijk. U kunt vervolgens het verschil tussen geplande en gewerkte uren bekijken. En bijsturen op basis van dit inzicht om de personeelskosten binnen de perken te houden.

4. Budgettering personeelskosten

Op basis van de planning en geregistreerde uren in het verleden kunt u in Dyflexis verschillende prestaties meten. In één oogopslag ziet u bijvoorbeeld de verhouding tussen de personeelskosten en de omzet. Op basis hiervan kunt u eenvoudig budgetten en forecasts maken.

5. Uw loonadministratie in een mum van tijd geregeld

Wanneer u Dyflexis koppelt aan uw pakket voor salarisadministratie, worden personeelsgegevens, zoals NAW- en contractgegevens, automatisch gesynchroniseerd. Zo hoeft u uw personeelsadministratie maar op één plek bij te houden. Verandert er iets in de personeelsgegevens? Dan worden de wijzigingen ‘s nachts automatisch doorgezet naar Dyflexis

Aan het eind van een periode worden de uursoorten die u nodig heeft voor de verloning, met één druk op de knop naar uw salarisadministratie verstuurd. U hoeft alleen nog het loon over te maken! DRV kan Dyflexis koppelen aan vrijwel alle pakketten voor salarisadministratie en boekhouding. Door deze koppelingen kunnen we u een schat aan data bezorgen. Data die we omzetten tot actuele managementinformatie in een overzichtelijk dashboard, die u helpt keuzes te maken en op koers te blijven.