“Zeeuwen zijn onze beste ambassadeurs”

Blog
Milko van Sighem

“Zeeuwen zijn onze beste ambassadeurs”

Blog

Laatste update: 08 juni 2016
Gepubliceerd: 08 juni 2016

Wie innovatieplatform Dok41 in Vlissingen binnenwandelt, zou er zomaar Milko van Sighem tegen het lijf kunnen lopen. Als hij niet bij een van zijn klanten van zijn bedrijf Elloro zit tenminste. De internetspecialist heeft het namelijk druk. Wat is het geheim van deze jonge ondernemer die begon op een studentenkamer en in zeven jaar tijd een florerend internetbedrijf uit de Zeeuwse klei opbouwde?

“Bij Elloro bieden we online advies en strategie met meetbaar resultaat. En dat werkt. We doen veel voor Zeeuwse bedrijven, waarvan een groot gedeelte uit de toeristische sector. Daar ontdekten we naast de vraag om een betere online strategie ook andere behoeften. Van daaruit zijn we innovatieve oplossingen gaan bedenken. Zo hebben we Recranet ontwikkeld, een online boekingssysteem met een gebruiksvriendelijke interface en een geweldig backofficesysteem dat al heeft bewezen voor meer boekingen te zorgen.

Een ander innovatief concept is Horécards een platform waar een restaurateur of hotelier eenvoudig een mooi menudesign kan vinden. Zij leveren de tekst aan en wij zorgen ervoor dat ze snel een professioneel gedrukte menukaart in huis hebben. De klanten zijn lovend, we krijgen aanvragen uit heel het land, maar ook België en zelfs Spanje.

Innovatieve oplossingen bedenken waar behoefte aan is, en die werken, daar word ik gelukkig van. Ik geloof dat dat essentieel is om als ondernemer succesvol te zijn. Zo zijn we onder de naam Vallop ook virtuele (Google) tours gaan maken voor websites. Want hoeveel groter is de kans dat een bezoeker van een restaurantsite een tafel boekt als hij virtueel kan rondlopen in het sfeervolle interieur? Daar heeft een klant wat aan. Wie zich verplaatst in zijn klanten en goede ideeën aandraagt, voegt waarde toe. Daarvoor zijn bedrijven bereid te betalen. En die bedrijven worden je beste ambassadeurs, als je het goed doet tenminste, haha!

Als je groeit krijg je als bedrijf ook andere wensen. Zo wilden wij onze boekhouding meer automatiseren. Dat kan bij een wat groter kantoor makkelijker dan bij een accountant alleen. Op een beurs raakte ik in gesprek met DRV en besloot de overstap te maken. Nu werken we met Exact Online, dat werkt zo veel eenvoudiger. Verder helpt DRV ons ook met andere zaken, zoals onlangs met het opzetten van de nieuwe bv voor Recranet. Daarnaast zie ik de mensen van DRV bijna wekelijks. Voor mijn bedrijf, maar ook op de netwerklunches van Dok41. Bij DRV weten ze wel wat er speelt in Zeeland.

Als Zeeuwen je kennen en je levert goed werk, dan zijn zij de klanten die je het hardst promoten. Daar hebben we in het verleden veel aan gehad. En nog steeds. Inmiddels hebben we klanten in heel Nederland en ook in België. Maar we kunnen meer. Ik zou graag bij nog grotere bedrijven aan tafel gaan zitten voor advies en strategie. Dat kunnen we. Juist omdat we een kleine organisatie hebben, zijn de lijnen met de klant kort en kunnen wel snel en flexibel werken. En we ontwikkelen alles zelf. In online zijn die twee eigenschappen een groot voordeel. Innovaties kun je zo sneller implementeren. Juist de grotere bedrijven kunnen we daarmee van dienst zijn.”

Wilt u meer weten? 

Kijk dan op www.elloro.nl, www.horecards.nl, www.recranet.com of www.vallop.nl.